5 modalitati Inteligente pentru a Combate Stresul
5 modalitati Inteligente pentru a Combate Stresul

5 modalitati Inteligente pentru a Combate Stresul

5 modalitati inteligente pentru a combate stresul
5 modalitati inteligente pentru a combate stresul


Traim în secolul vitezei, într-o era ultra informationala,  de altfel o lume digitala a secolului 21 care este bombardata masiv cu informatii de tot genul care ne ocupa toata atentia. Tendintele în afacerile offline vor fi mai curând pe partea de online. Din ce în ce mai multe companii mici si mari se vor digitaliza si vor migra pe partea de online. Asta e provocarea suprema a vremurilor în care traim. Spre deosebire de perioada comunista, atunci rar existau calculatoare… în perioada aia toata lumea era egala, toata lumea avea bani dar nu existau acces la resurse umane vrute si nevrute ca astazi. Nivelul de stres era mult mai scazut.

Azi în 2018, avem acces de la informatii din orice domeniu pâna la tot felul de resurse fizice si digitate posibile si imposibile de care nici nu iti imaginai ca exista vreodata pe lumea asta. Nu mai ai nicio scuza sa nu înveti câte ceva despre parenting, sa înveti o limba straina în plus, sa studiezi ca un om de stiinta o noua pasiune sau un domeniu care te atrage. Sa înveti ceva despre orice, pana la urma. Si atunci focusul pe ce conteaza cel mai mult unde e?

Frictiunea si stresul apar când nu stii ce informatii sa îti selectionezi cu atentie la ce este mai important pentru tine. Nu se mai pune problema ca nu exista resurse. Problema e selectionarea lor.  Cumpararea de timp si viteza de implementare.

La un moment dat ajungi într-un punct în care din selectia pe care tocmai ai facut-o realizezi ca nu îti ajunge o viata de om ca sa studiezi tot ce te intereseaza. Si nu te poti abtine de la informatii care pot face diferenta radical in viata ta. La orice pe lumea asta ai putea sa te abtii mai putin de la o carte buna si un pahar de vin. Si uite asa stai cu focus-ul ascutit si cu criteriul de selectie sever pe ce este important si ce este irelevant.

Adevarul e ca oamenii obisnuiti îsi umplu capul cu tot felul de prostii irelevante, iar asta face sa fie greu sa ajunga la lucrurile care conteaza cu adevarat.  Sunt sigur ca ai în prim plan cum am avut si eu tot felul de autori sau infoprenori neinspirati care spala mintea oamenilor cu dezvoltarea personala pentru psihopati, care vorbesc mult si calca strâmb. Hai sa-ti vând niste aer fript Si vorbe care suna bine si atât. Nimic transformational. Infoprenori care în loc sa scrie despre lucruri constructive ca prosperitate, cum sa faci bani, cum sa-ti cresti copilul,  scopul lor e altul sa te programeze cu negativitatile lor din container-ul lor interior.  Abordarea mea pentru tine este urmatoarea:

Matura-te din filmul lor. Lasa-le lor tot balastru care le apartine, iar tu ramâi curat.

…Scopul nostru aici, pe Masculinist.RO, este sa fim transformationali. Te îndemnam sa constientizezi anumite tiparele si moduri de operare setate pe automatism iar de acolo sa le aduci în constient si ulterior sa îmbunatatesti ceva.

Depinde doar de tine sa-ti îmbunatatesti abilitatile într-o lume digitala tot mai rapida ca într-un film pe fast-forward, cu schimbari stresante si fara momente pentru relaxare. E limpede ca generatia noastra este mult mai stresata de cât cea a parintilor nostri.

Exista doua tipuri de stres: Stresul pozitiv & stresul negativ.

A –  Stresul pozitiv este cel care de exemplu ne ajuta sa ne mobilizam resursele interne pentru a atinge un obiectiv care are importanta majora pentru noi. Are, deci, un rol catalizator în îndeplinirea obiectivelor. Tot stresul pozitiv este cel care ne pastreaza vigilenta treaza în situatii de învatare de deprinderi noi (când învetam sa cântam la pian).

B –  Stresul negativ sau distresul are acelasi mecanism de functionare cu cel pozitiv. Daca în cazul celui pozitiv mobilizarea de resurse este perceputa ca fiind un pas în obtinerea obiectivului dorit, aici capata valoare de supravietuire. Practic, mobilizarea are scop sa ma fereasca, sa ma ajute sa suport, sa evit sau sa fug de un stimul neplacut.

Stres…tensiune..anxietate..oricum vrei sa o numim, este prin definitie opusul relaxarii. Studiile au aratat ca o doza mica de stres aplicata constant si mai ales, cu senzatia de control a ce se întâmpla, are un rol benefic asupra creierului, facându-l mai rezistent la stres, la schimbari, mai capabil sa exploreze si sa învete.

Stresul este o reactie psihica, un proces intern. De vreme ce se desfasoara în interior, este subiectiv. Deci nu are legatura cu realitatea. Realitatea e subiectiva. Nu realitatea ne streseaza pe cât felul cum reactionam la un stimul… cum interpretam si abordam lucrurile fata de acea situatie.

Prima amintire despre ceea ce mai târziu aveai sa afli ca se numeste stres cred ca este din prima zi de gradinita. Parintii te abandonau în mâinile unor straini… cine stia daca vei supravietui sau nu. Mai târziu în viata, cu totii am simtit pe pielea noastra stresul de a da un test pentru care nu ne pregatisem, sau de a merge la un interviu de angajare. La fel, am avut parte de stres privind un examen la scoala de soferi sau un examen la facultate si alte si alte ocazii nenumarate încordate.

Câteva sfaturi pentru a ne lupta mai convingator si mai satisfacator cu stresul sunt urmatoarele:

  1. Este bine sa cunosti ceea ce te streseaza, sa îti stii stimulul, factorii si contextele de stres. Gândeste-te la situatiile care te încordeaza, si întreprinde actiuni concrete pentru a elimina cât mai multe din aceste contexte. E brutal de simplu, dar impresionant de eficient. Poate te streseaza sa te trezesti prea târziu pentru a ajunge la timp la serviciu, sau te streseaza sa predai la timp rapoarte, situatii si proiecte. Cu asa ceva te poti lupta si poti preveni.  În schimb, chiar nu ai ce face în legatura cu blocajele din traficul rutier, de exemplu.
  2. Ia o pauza. Da, o pauza chiar si de 3 minute te poate ajuta. Poti merge pâna la toaleta sa te dai cu apa pe fata sau poti inhala niste aer proaspat. De ce nu, poti asculta o melodie relaxanta sau poti suna pe cineva drag.
  3. Când ti se pare ca totul vine peste tine, aminteste-ti ca, la fel cum vine, asa va trece. Totul are un început si un sfârsit al lucrurilor. Nimic nu dureaza etern, iar singurul lucru cert este schimbarea.
  4. Cunoaste-te pe tine însuti. Doar asa vei reusi sa stapânesti solutiile de la sfatul 1 de mai sus. Si daca nu poti evita situatiile de stres, macar înarmeaza-te cu o atitudine mult mai potrivita si mai benefica pentru tine – o atitudine pozitiva si optimista.
  5. Începe-ti ziua cu un ritual de relaxare. În loc sa sari din pat când suna ceasul, acorda-ti macar 15 minute si mediteaza, întinde-te sau citeste ceva care te incita.
  6. Implementeaza obiceiuri sanatoase de hranire, miscare si odihna. Atunci când manânci sanatos si respecti regulat programul celor trei mese minime obligatoriu pe zi si faci miscare de trei ori pe saptamâna cel putin si concomitent te odihneste pe noapte 7-8 ore maxim ca adult – vei avea energia si puterea de a face fata cerintelor cele mai grele ale vietii de zi cu zi.
  7. Stabileste limite! Nu te întinde mai multe decât ti-e plapuma când vine vorba de sarcini de delegare la serviciu. Învata sa spui „nu”  pentru a-ti salva timpul, energia si banii si „da” lucrurilor pe care îti doresti sa le faci cu adevarat. Sa nu spui nu când trebuie sa spui da si da când trebuie sa spui nu, OK? Spune „da” de fiecare când când esti nevoit sa spui „DA” si „NU” când esti nevoit sa spui „NU”. Ai grija ce compromisuri faci, cu cine faci, pâna unde esti dispus sa mergi în functie de integritatea ta morala si beneficiile care te avantajeaza.

 

Masculinist-Email-Service-sub-Articol

Descoperă conținut exclusiv și bucură-te de beneficii speciale!

Abonează-te pentru articole exclusive și primești gratuit ghidul meu special.

Mulțumesc că te-ai abonat. În curând vei primi prin email și ghidul gratuit. Verifică și folderul spam!

Verified by ExactMetrics